کد خبر 851005
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
شیر گران شد

برخی از صنایع لبنی اقدام به افزایش قیمت شیر پرمصرف خود تا مبلغ ۷۵۰ تومان در هر لیتر کردند.

به گزارش مشرق، قیمت محصول پر مصرف شیر بطری در برخی از شرکت‌های تولیدکننده صنایع لبنی دوباره گران شد به طوری قیمت هر لیتر (حدود 950 میلی‌لیتر) شیر بطری در برخی از صنایع لبنی برای  فروش محصول شیر پرچرب و کم‌چرب به ترتیب به قیمت 3200 تومان و 3000 تومان رسید و قیمت این محصول در برندی دیگر نیز به ترتیب به قیمت 2850 تومان و 2750 تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

مرغ و چای گران شد

 در حالی برخی از صنایع لبنی این قیمت ها را برای محصولات خود برگزیدند که بر اساس آخرین اعلام قیمت سازمان حمایت، نرخ هر لیتر شیر بطری یک لیتری پرچرب  2440  تومان  اعلام‌ شده بود، یعنی قیمت این محصولات در دو برند یاد شده با حدود 750 تومان و 400 تومان گران‌فروشی، عرضه می‌شود. 

بنابراین گزارش صنایع لبنی در سال‌های اخیر همواره از نرخ‌های دستوری دولت بر فرآورده‌های خود گلایه داشته اند و در مواردی نیز از قیمت‌های که دولت برای آنها تعیین  می‌کند  سر پیچی کرده و درگاهی مواقع  با جریمه‌های سنگین و چندین میلیارد تومانی مواجه شده‌اند.

از طرفی نیز دبیر ستاد تنظیم بازار در ماه‌های پایانی سال گذشته از دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات تا پایان فروردین 97 خبر داد که این امر خود این شائبه را ایجاد کرد که بعد از این تاریخ امکان افزایش قیمت کالا و خدمات وجود دارد کما اینکه در بخش لوازم خانگی نیز دلیل افزایش قیمت 10 درصدی محصولات بخش نامه  سال گذشته دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود.

تصویر آخرین قیمت اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره نرخ فرآورده‌های لبنی و همچنین تصاویر قیمت گران شده تولیدات برخی از کارخانه‌های لبنی را می‌توانید در ذیل مطلب مشاهده کنید. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    73 0
    جالب است بدانید شیر خام را 1000 تومن از دامدار میخرن اونم با منت فراوان
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
      63 0
      اونم یک لیترشو نه 930 گرم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    33 0
    پشیمانم
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
      12 1
      مگه ما کردیم؟
  • مجید دامدار IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    55 0
    همه سودش رو واسطه و کارخانه های لبنی میخورند بسیاری از دامداران یا ورشکست شدن یا در معرض ورشکستکی قراردارند
  • لبنیاتی سر کوچه IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    45 1
    خدا خیرتون بده ، شیر کجا بود ، اینا همش شیرخشکه تازه لبنیاتی های محلی هم از شیر خشک استفاده می کنن یعنی یک کیلو شیر خشک وارداتی به حدود سه کیلو شیر تبدیل میشه ، تازه بعد از جوشوندن کلی سرسیر هم میده ، تعداد روزافزون لبنیاتی های محلی و صنعتی شاهد این مطلبه ، یه مقدار فکر کنید ، آخه ما این قدر گاو شیری داریم؟؟؟؟؟؟ نتیجش افزایش چربی خون مردم بیچارست .
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    84 1
    آب رو داخل کیسه به اسم شیر میفروشن که نخوردنش بیشتر از خوردنش فایده داره . حداقل وایتکس نمیخوریم
  • حسام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    44 12
    نوش جون همه ی طرفدارای روحانی شیر بخورید نوش جوووووووووووونتون بخورید قوی بشید
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
      64 33
      شما دوغتو بنوش
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
      7 54
      اخه بیشعور به روحانی و رئیسی و بقیه چه ربطی داره؟؟؟
  • محسن IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    10 2
    نه آقا شیر خشک کیلویی بیش از ده هزار تومان است و به هیچ وجه به صرفه نیست که مورد استفاده لبنیاتی ها قرار بگیره لبنیاتی های سنتی خیلی کمتر از کارخانجات میتوانند چربی شیر را بگیرن البته خیلی ها هم میگیرن ولی از مزه شیر معلومه کدوم آبکی و کدوم دست نخورده ولی درسته خرید شیر از دامدارها خیلی ارزانتر از قیمت فروش است دامدارها چاره ای ندارن چون شیر را نمیتوانند بیشتر از 48 ساعت نگه دارند البته وضه دامدارها در اوائل دوره روحانی خیلی بهتر از احمدی نژاد بود ولی الان خیلی در عذاب هستند
    • محمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
      0 0
      پس به حيوان ربط داره ملنگ
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    44 0
    روحانی مچکریم .... تا 1400 با روحانی ..... بعدش هم با جهانگیری ... آخر الامر سقوط کشور و بردگی ....
  • حامد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    4 1
    چنانچه قیمت شیر با هزینه های جانبی آن بصورت کارشناسی انجام شود ما خواهیم توانست در بخش دامداری بویژه گاوداری شاهد شکوفایی واشتغال از نوع مولد باشیم در حال حاضر وضعیت دامداریها حال روز خوشی ندارد ای کاش این صنعت هم مانند ایران خودرو در کشور لابی های قوی داشت تا برای نجات آن اقدامات موثری انجام می دادند بیایید حال که مشکل اشتغال داریم در این بخش سرمایه گذاری نماییم جناب آقای حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی ما انتظار حمایت جدی از شما داریم. یک دامدار زجر کشیده
  • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    12 0
    دلار شش هزارتومان است و همه نرخها براین اساس رفته بالا این واقعیت است که دولت وارونه جلوه داده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس